Hoe u een terugbetalingsverzoek uitvoert:
- Ga naar de sectie "Mijn rekening" – "Vliegtickets" – "Boeking №" – "Bestelling bewerken" – "Retour ticket".
- Vul de velden van de aanvraag in.
- Upload de benodigde documenten.
- Klik op "VERZOEK VERZENDEN".
Het ticket wordt geannuleerd slechts na overleg met u en de luchtvaartmaatschappij over de retourneringsvoorwaarden en de betaling van de agentschapsprovisie voor het aanbieden van adviesdiensten (indien toepasselijk bij retournering).
Wordt een bericht met de retourneringsvoorwaarden naar de door u tijdens de registratie aangegeven e-mail verzonden. Als de terugbetaling is slechts mogelijk na de betaling van de agentschapsprovisie voor het aanbieden van adviesdiensten, betaal dan deze binnen de in de brief vermelde termijn. Nadat de betalingstermijn is verlopen, moet u een nieuw aanvraag voor de retournering van geld indienen.
Belangrijk! Indien de luchtvaartmaatschappij vaststelt dat u niet aanwezig bent bij de vlucht, kan uw verzoek om terugbetaling worden afgewezen, ook al beschikt u over de vereiste documenten. U wordt daarom verzocht uw verzoek zo spoedig mogelijk in te dienen. Als u geen mogelijkheid hebt om documenten in te leveren, dient u dan het restitutieverzoek uiterlijk drie uur voor vertrektijd van het vluchtschema in te dienen. Vink bij het maken van een verzoek het veld aan "Ik zal de vlucht niet gebruiken. Ik verzoek om de zitplaatsen te annuleren en om restitutie van het geld".
Om het ticket te retourneren heeft u mogelijk extra documenten nodig:
- Als de vlucht langer dan 3 uur wordt geannuleerd of vertraagd, wordt een officiële bevestiging van de vertraging / annulering van de vlucht verzonden met de retour aanvraag, die op de luchthaven van de luchtvaartmaatschappij kan worden verkregen;
- als de passagier krijgt en weigering van een visum - samen met de aanvraag voor het retour wordt verzonden: bevestiging van het weigeren op het officiële briefhoofd van de ambassade/ consulaat; een kopie van de eerste pagina van het paspoort; een kopie van de paspoortpagina met een afwijzingszegel. Aanvraag tot volledige terugbetaling in verband met het weigeren om een visum af te geven kan uiterlijk 72 uur voor vertrek van het eerste segment van de reis worden verzonden;
- In geval van ziekte/overlijden van een passagier of familielid die zou samen met de passagier moeten vliegen, moeten de bijbehorende ondersteunende documenten ter bevestiging van de ziekte/overlijden en een document dat de verwantschap met de zieke /overleden familielid bevestigt, worden verstuurd: uiterlijk 72 uur voor vertrek van het eerste segment van de reis;
- indien de passagier te laat of niet voor de vlucht komt (indien de plaats niet door de luchtvaartmaatschappij of door de Travelfrom.nl agent is ingetrokken op verzoek van de passagier voor het vertrek ); – het feit dat de passagier voor de vlucht te laat of niet zou komen, moet worden de oorzaak gemeld om restitutie van fondsen te krijgen.
Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappij moet akkord gaan met de restitutie van fondsen en de restitutie tot 3 maanden kan duren.
Let vooral op het feit dat de annulering van het ticket pas na uw instemming met de voorwaarden van terugbetaling en na betaling van de servicekosten zal worden gemaakt (indien dat toepasselijk bij terugbetaling is).
Bij het indienen van restitutieverzoek op de dag van aankoop van het ticket wordt een restitutiebedrag voor u berekend zonder boetes van de luchtvaartmaatschappij." De restitutie vindt plaats nadat u het aangegeven bedrag bevestigd en volgens het besluit van de luchtvaartmaatschappij.
Als de luchtvaartmaatschappij de restitutie zonder boetes niet bevestigt, kunt u een restitutieverzoek indienen volgens de tariefregels.
Servicekosten voor restitutie en betalingsmarges kunnen niet terugbetaald worden.
Het restitutiebedrag wordt berekend tegen de wisselkoers op de dag van de retourverzoek van een passagier.Documenten ter bevestiging van de noodgedwongen weigering om te vliegen in verband met de ziekte:- het originele verklaring van medische instelling;
- Het originele certificaat van medisch instelling van de luchthaven;
- een kopie van het ziekenbriefje.
Vereisten voor medische documenten die terbevestiging zijn voor de noodgedwongen weigering van de passagier om te vliegen.
Vereisten voor het originele verklaring van de medische instelling:
- In het medisch document moet een duidelijke en leesbare naam van de instelling staan die het document heeft afgegeven.
- De zegel van de medische instelling die het medisch document heeft afgegeven.
- Leesbare achternaam van de persoon die het document heeft afgegeven.
- De handtekening en zegel van de persoon die het document heeft afgegeven.
- De handtekening en zegel van het hoofdafdeling of de hoofdarts van de instelling.
- De datum van afgifte van het medisch document.
- De datum van de ziekte in het medisch document moet overeenkomen met de datum van de vlucht. Het verklaring moet aangeven "het is niet aangeraden om te vliegen op deze datum".
Vereisten voor het originele verklaring van de medische instelling van de luchthaven:
- De naam van de medische instelling die het document heeft afgegeven.
- De zegel van de medische instelling.
- Leesbare achternaam, positie van de persoon die het document heeft afgegeven.
- De handtekening en zegel van de persoon die het document heeft afgegeven.
- De datum van afgifte van het medisch document.
- De datum van de ziekte in het medisch document moet overeenkomen met de datum van de vlucht.
Een kopie van het ziekteverklaring ter bevestiging van de noodgedwongen weigering moet worden beëdigd door de handtekening en de zegel van de gemachtigde vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij op de luchthaven of door een notarius.
Let op! Sluit de kopieën van deze documenten bij de aanvraag. Luchtvaartmaatschappijen accepteren geen aanvragen zonder bewijs documenten.Wanneer een passagier in Nederland het verzoek op Travelfrom.nl indient, moet het in het Engels vertaald en door een notaris beeidigd worden en bijgevoegd zijn bij een medisch document die buiten Nederland afgegeven is.
Bij het verzoek van passagier aan Travelfrom.nl buiten Nederland, moet het in het Engels vertaald en door een notaris beeidigd worden en bijgevoegd zijn bij een medisch document in overeenstemming met de wetgeving van het land.
Let op dat de vereisten voor de documenten die nodig zijn om eenterugbetalingsaanvraag te verwerken worden verstrekt door de vervoerder, en het agentschap alleen als tussenpersoon optreedt tussen de vervoerder en de passagier. Daarom wordt u geinformeerd door de klantenservice van alle aanvragen die van de vervoerder worden ontvangen.
De geopenbaarde feiten van het indienen van onbetrouwbare of valse documenten die door een passagier voor restitutie van tickets opgegeven zijn, kunnen worden vermeld bij de wetshandhavingsinstanties van Nederland om de mogelijkheid van schendingen op basis van de wet te overwegen.
Dank u wel voor het antwoord
Indien u geen antwoord op uw vraag gekregen hebt,
neem dan contact op met onze
Klantendienst