Restitutie

Wat te doen als u een retour wilt aanvragen:
  1. Vul de velden van de aanvraag in.
  2. Download de benodigde documenten.
  3. Druk op de knop "RETOUR AANVRAGEN".
  4. Na ontvangst van een reactie- bevestig dat u met het retourbeleid akkord gaat*.
*Als de retour mogelijk zonder betaling van de servicekosten is en conform de tariefregels worden volledige kosten terugbetaald (behalve de toeslag van de betalingssystemen) – wordt de klant niet verzocht om te bevestigen. Een retour aanvraag wordt geaccepteerd.

Let op! Als het ticket door de luchtvaartmaatschappij opnieuw is uitgegeven – naast de aanvraag moet u een document bijsluiten die de volgende informatie bevat:
  1. Het nummer van het nieuwe ticket.
  2. Datum van afgifte van dit ticket.
  3. Het bedrag van de betaalde boete, toeslag op het tarief, extra betaling van elke toeslag afzonderlijk (indien toepasselijk).
Zonder dit document wordt een retour aanvraag niet aangenomen!

Een retour aanvraag wordt binnen 72 uur verwerkt. Het antwoord wordt verstuurd naar de e-mail van de koper.

Let vooral op! De annulering van het ticket wordt gedaan pas nadat u met de voorwaarden van terugbetaling akkord gaat en betaling van het servicekosten (indien van toepassing is). Tot dan blijven de betaalpassen ongewijzigd!

Houd u rekening mee dat u in sommige gevallen bij het aanmaken van een verzoek om terugbetaling van tickets mogelijk de mogelijkheid krijgt om de optie 'Ik ga zeker geen gebruik maken van de vlucht' te selecteren.
Door voor deze optie te kiezen, geeft u ons een bevestiging om uw bestelling te annuleren: de zitplaatsen worden geannuleerd en u kunt geen vlucht maken. Wij zullen u informeren over de gedetailleerde voorwaarden voor het terugbetalen van de ticketprijs of de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de bestelling na verwerking van uw verzoek.
Als u de optie 'Waarschijnlijk ga ik geen gebruik maken van de vlucht' kiest, wordt de annulering van uw bestelling pas uitgevoerd nadat u de voorwaarden/het bedrag van de retourzending hebt bevestigd.

Uitzondering: als de reden voor het retourneren – annulering/vertraging van de vlucht van meer dan 3 uur; weigering om een visum af te geven; wegens ziekte/ overlijden van een passagier of een familielid – en als de retour aanvraag juist ingevuld is en alle nodige documenten ter bevestiging bijgevoegd zijn – annulering van het ticket vindt plaats direct na de behandeling van de aanvraag.

Bij een retour worden alle actieve (ongebruikte) vluchtsegmenten geannuleerd. Als u alleen de terugvlucht wilt annuleren is het aan te raden om een retour aanvraag na de vlucht te verzenden "Heenreis".

Let op! Het betalingsbedrag wordt berekend tegen de wisselkoers op de dag van een retouraanvraag.

Conform de regels van Aanbestedingscontract van Travelfrom.nl alle gemaakte handelingen in de sectie "MIJN REKENING" zijn door de koper persoonlijk gemaakt. Verantwoordelijkheid voor de juistheid van de gegevens is volledig de verantwoordelijkheid van de persoon die de wijziging van de gegevens in het ticket heeft gemaakt.