Wanneer u een vliegticket koopt, kan niemand er zeker van zijn dat plannen niet zullen veranderen. Het is vooral onaangenaam als de reis om gezondheid redenen moet worden geannuleerd:
- een onverwachte ziekte*/ overlijden van een passagier;
- een onverwachte ziekte/ overlijden van een familielid**, dat samen met de passagier reist;
- door het overlijden van een familielid van de passagier.
Om de volledige kosten van uw vliegticket te vergoeden*** en niet de retourservice kosten te betalen, kunt u gebruik maken van de dienst «
Terugbetaling garantie in geval van ziekte/dood».
De dienst wordt verwerkt en betaald bij het boeken van een bestelling via Tickets.ua. «Terugbetaling garantie in geval van ziekte/dood
» geldt voor alle in de bestelling vermelde passagiers.
De kosten van het vliegticket worden terugbetaald indien de in de bestelling vermelde passagier of een familielid dat met hem/haar reist, niet kan vliegen wegens ziekte/overlijden, of indien een familielid van de passagier overlijdt. Om gebruik te maken van de dienst moet de passagier een medisch document voorleggen dat het feit van ziekte / overlijden bevestigt. U kunt de voorwaarden met betrekking tot het medische document hieronder lezen.
Hoe kan ik gebruik maken van deze dienst?
- Verzoek om terugbetaling indienen door de juiste reden te kiezen (ziekte/overlijden van de passagier, ziekte/overlijden van een familielid). Bij de aanvraag moet een scankopie van het medische document worden gevoegd waarin wordt bevestigd dat de vlucht niet doorgaat. Lees meer: De procedure voor het indienen van een verzoek om terugbetaling.
- Indien de passagier het ticket niet gebruikt wegens ziekte / overlijden van een familielid van de passagier, is het noodzakelijk om documenten te tonen die de familierelatie bevestigen.
- U moet ten minste 4 uur voor uw vlucht een aanvraag voor terugbetaling indienen.
Als de koper of passagier niet in staat is om zelf een terugbetaling te doen:
- In geval van ziekte van de passagier is het noodzakelijk om een scankopie van het document bij te voegen die het recht van een familielid om betaling te ontvangen bevestigt.
- In geval van overlijden van een passagier is het noodzakelijk om scankopieën van de overlijdensakte en een document ter bevestiging van het recht van een familielid om betaling te ontvangen bij te voegen.
- Indien de passagier geen toegang heeft tot het privé account van de koper "Mijn rekening", kan het verzoek tot teruggave en de nodige documenten per e-mail worden verstuurd naar: [email protected].
Geldigheidsduur van de dienst en andere voorwaarden:
- De dienst wordt van kracht op het moment van betaling.
- De tijdsduur van de aanvraag is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
- De betaling van het bedrag aan de Koper wordt uitgevoerd in overeenstemming met de algemene regels voor het retourneren van Tickets.ua.
Als aan de voorwaarden op de site wordt voldaan, krijgt u de volledige prijs van het ticket terugbetaald, inclusief de servicekosten van Tickets.ua (indien deze in de prijs van de bestelling was inbegrepen op het moment van bestelling). De servicekosten van Tickets.ua worden niet in rekening gebracht voor de retournering van het ticket.
* «Terugbetaling garantie in geval van ziekte/dood
» dekt gevallen van ziekte van de passagier of het familielid dat met hem/haar reist, die medische contra-indicaties hebben om te reizen, bevestigd door een medisch document.
** Familieleden van een natuurlijk persoon zijn ouders van de passagier en de ouders echtgenoot of echtgenote, zijn kinderen, met inbegrip van geadopteerde kinderen, wettelijk vertegenwoordigers, grootouders, broers en zussen, kleinkinderen en andere door de wet erkende familieleden.
*** Let op!
- Er zijn geen terugbetaalbare bank kosten of bijdrage van betalingssystemen.
- Het bedrag van de terugbetaling wordt berekend op basis van de wisselkoers op de datum van de indiening van het verzoek om terugbetaling.
Belangrijk! Let op de eisen die aan medische documenten worden gesteld!
Voorwaarden voor medische documenten:
- Het medische document moet voor vertrek worden afgegeven.
- Beschikbaarheid in een medisch document van een duidelijke en leesbare naam van de instelling die het document heeft afgegeven.
- Beschikbaarheid van gegevens van betreffende instelling.
- Aanwezigheid van het zegel van de instelling die het medisch document heeft afgegeven.
- Duidelijk leesbare functie en achternaam van de persoon die het document heeft afgegeven.
- Indien de bewijsstukken zijn afgegeven door een instelling buiten Nederland, moeten de medische documenten vergezeld gaan van een Engelse vertaling en een notariële bekrachtiging daarvan.
- In het medisch document moet duidelijk worden vermeld:
- de onderzoeksdatum;
- het resultaat van het onderzoek;
- diagnose;
- informatie dat de ziekte zich heeft gemanifesteerd in een acute vorm / ernstig letsel, waardoor de reis niet doorgaat.
De dienst wordt in dergelijke gevallen niet verleend:
- indien het ticket om andere redenen, behalve medische wordt geretourneerd. In dit geval wordt het bedrag van de terugbetaling berekend volgens de tariefregels van de luchtvaartmaatschappij, onafhankelijk van de beschikbaarheid van de betaalde dienst;
- het niet naleven van de dienstverleningsvoorwaarden op de site;
- indien over ziekte was bekend op het moment dat de dienst werd gekocht;
- een chronische of besmettelijke ziekte, alsmede een psychische aandoening, waarvan de symptomen zich binnen zes maanden na de datum van de boeking van de reis hebben voorgedaan. Als de teruggave van het ticket wegens dergelijke symptomen plaatsvond, moet de diagnose worden bevestigd door een gespecialiseerde arts;
- symptomen van vlieg fobie (angst voor vliegreizen);
- complicaties door het gebruik van alcohol, andere bedwelmende middelen, slaappillen of verdovende middelen;
- het indienen van een retouraanvraag minder dan 4 uur voor uw vlucht;
- complicaties van zelfbehandeling of cosmetische chirurgie.
Dank u wel voor het antwoord
Indien u geen antwoord op uw vraag gekregen hebt,
neem dan contact op met onze
Klantendienst