Anti-fraude ("fraud" van engels vertaald-fraude) is een fraude-detectiesysteem bij on-line betalingen en on-line bankdiensten. In overeenstemming met het
fraudebestrijdingsbeleid streeft Travelfrom.nl om een kasstroom te controleren en eventuele financiële fraude te voorkomen. Wij kunnen echter niet de beslissingen van betalingssystemen beïnvloeden en uw transactie kan als verdacht worden beschouwd.
De belangrijkste redenen dat een transactie als verdachte door anti-fraude filters kan worden beschouwd als verdachte:
- Online betaling wordt niet gedaan in het land waar de bankkaart van de betaler was uitgegeven.
- De bankkaart staat in de "zwarte lijst" van anti-fraude systemen.
- De bankkaart was uitgegeven in het land waar het maximale aantal misdrijven met betaalpassen jaarlijks wordt vastgesteld. In de regel zijn dat enkele landen in Azië, Afrika, Latijns-Amerika.
- Bovendien kan de bankkaart om een aantal andere redenen niet worden geaccepteerd. Meer informatie hierover in het artikel: waarom kan een bankkaart niet worden geaccepteerd voor betaling.
Hoe anti-fraude systemen reageren op verdachte zaken:
- na het invoeren van de gegevens wordt de betaalkaart automatisch geblokeert;
- het betalingssysteem blokkeert de poging om te betalen zonder de oorzaak te verklaren;
- het betalingssysteem stuurt een e-mail naar de betaler met een verzoek om bewijsstuken te laten zien dat hij de kaarthouder is gespecificeerd bij het betalen;
- Het betalingssysteem biedt de betaler de mogelijkheid om via een simpele online check te gaan om ervoor tezorgen dat hij echt de houder van een bankkaart is.
Bewijs bezit van de betaalkaart
Als anti-fraude systeem iets verdachtig in de gegevens op uw betaalpas ziet dan ontvangt u een e-mail en u wordt gevraagd om te bewijzen dat u de eigenaar van deze betaalkaart bent:
Geachte klant!
Voor de succesvolle aankoop van het ticket zou u kunnen bewijzen dat u echt de eigenaar van deze bankkaart bent.
Daarvoor vragen wij u de bewijsdocumenten te sturen naar de email: [email protected] binnen de tijd van de boeking.
Documenten die nodig zijn voor bevestiging van succesvolle betaling:
1. een kopie van de eerste pagina van het paspoort van de kaarthouder;
2. een kopie van de voorzijde van de plastic kaart waarmee de betaling was gemaakt.
U kunt de cijfers van het kaartnummer verbergen, behalve de laatste 4 cijfers, die duidelijk zichtbaar moeten zijn.
De technische specialisten zullen de informatie analyseren voor verdere verwerking en uitgifte van het ticket.
Alle bovenstaande gegevens worden onmiddellijk na de beoordeling vernietigd.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.In het geval van een positieve betalingssysteem oplossing wordt uw transactie succesvol afgerond en ontvangt u een e-ticket met een elektronisch ticketnummer op uw email.
Als het betalingssysteem het bewijs weigert of u de bewijsstukken niet verstuurt binnen het tijdstip van de reservering ontvangt u per e-mail een melding en uw boeking wordt geannuleerd en de tickets worden teruggestuurd naar de vrije verkoop. In dit geval raden we u aan om de boeking opnieuw te maken en op een andere geschikte manier te betalen of een andere betaalkart te gebruiken.
Online controle van bewijs bezit van een betaalkaart
In sommige gevallen, nadat u de bestelling heeft betaald, kunt u het bericht zien:
Let op! Uw betaalkaart was geweigerd door anti-fraudesysteem .
We moeten er zekker zijn dat u de eigenaar van de betaalpas bent.
U krijgt 2 mogelijkheden om te bewijzen dat u de eigenaar van de betaalkaart bent. Er moet maar alleen een gedaan worden.
Methode 1
For security purposes, we will block a random amount on your card within $0.7 – $1.2.
From the dropdown menu select currency in which a random amount will be blocked on your card and press the "LOCK" button.
Find out which random amount was locked on the card.
Om veiligheidsredenen blokkeren we een willekeurig bedrag op uw kaart tussen 0,7-1,2 Amerikaanse dollars.
Selecteer in de vervolgkeuzelijst de valuta waarin het willekeurige bedrag wordt geblokkeerd en klik op de knop "Blokkeren".
Ontdek welke willekeurige bedrag op je betaalkaart is geblokkeerd.
Het geblokkerde bedrag kunt u vinden:
- In internetbankieren – in de verklaring voor de betreffende transactie.
- In het SMS van de bank als uw betaalkaart is actief voor SMS-informatie over de transactie.
- Van technische ondersteuning van de bank (de telefoon staat op de achterzijde van de betaalkaart).
Voer het geblokkeerde bedrag in het betreffende veld in en klik op de knop "Bevestigen".
Als het aangegeven bedrag overeenkomt met het geblokkeerde bedrag zal de verificatie van de betaalkaart succesvol zijn – betaling van de bestelling wordt geaccepteerd, anders wordt de betaling niet geaccepteerd. De reservering wordt geannuleerd. Het geblokkeerde bedrag wordt ontgrendeld.
Methode 2
Voer de autorisatiecode in het betreffende veld.
Klik op de knop 'Bevestigen'.
Als de code correct is ingevoerd dan is de betaling voor het vliegticket succesvol, anders is de reservering geannuleerd.
De autorisatiecode kan gevonden worden:
- In internetbankieren – in de verklaring voor de betreffende transactie.
- Van technische ondersteuning van bank (de telefoon staat op de achterkant van de betaalkaart).
Wat moet ik doen als ik een verzoek ontvang om mijn kaart te verifiëren?
Als uw betaling als verdachte is geïdentificeerd, hoeft u geen zorgen te maken. Sommige overnemende banken vragen om een bevestiging van bezit van het betaalkaart in 60% van de gevallen.
Nadat u het verzoek om bevestiging hebt ontvangen, dient u eenvoudige acties uit te voeren en ontvangt u de betaalde bestelling.
Dank u wel voor het antwoord
Indien u geen antwoord op uw vraag gekregen hebt,
neem dan contact op met onze
Klantendienst